The construction of the identity and the cybernetic tradition of communication/Tαυτοτική κατασκευή και κυβερνητική παράδοση της επικοινωνίας.

  • από

Άρθρο της Dr. Ελένης Φιλππίδου δημοσιεύτηκε στο www.researchgate.net . Ποιο κάτω θα βρείτε την εισαγωγή του άρθρου και syndesmo (link) για να μελετήσετε αν θέλετε όλο το άρθρο.

Ως ομάδα συντακτών του Παρατηρητή της Παράδοσης να εκφράσουμε τα συγχαρητήρια μας και να ευχηθούμε πολλές ακόμα επιτυχίες στην φίλη της ιστοσελίδας μας.

Abstract

The ‘Babousiaros’ or ‘Bobosiaris’ is a dancing ritual, which takes place in Arvanite communities of Rigio and Neo Cheimonio in northern part of Evros prefecture in Greece. The inhabitants of these two communities are descendants of the Megalo Zaloufi of Turkish Thrace. Despite the fact they come from the same community, they perform the dancing ritual with some differences and “rival” within the bipolar framework of “we” and others”, believing that theirs ritual is the “right”, compared to the other community. This paper attempts to go beyond the conventional description of the event and to approach it through the lens of the positive model of Cybernetics and the hermeneutical model of Anthropology. Subsequently, this paper, through the study of the dancing ritual “Babousiaros” or “Bombosiaris” of the Arvanites of northern Evros, attempts to approach this event as a parameter of the construction of local cultural identity, under the terms of socio-cybernetics. Data collection was based on the ethnographic method. The recording of the “Dodoula” dance was based on the notation system of Laban, the analysis of its structure and form was based on morphological ethod, and their comparison with the comparative method. Finally, the data interpretation was based on socio-cybernetics according to Burke’s identity control theory. From the data analysis it was found that the collective identity of the Arvanites of northern Evros does not remain unchanged. Instead, their identity is constructed and reconstructed through an ongoing process of self-regulation and internal control, which takes place when the Arvanites communicate and interact with the “other” groups, who live in the area.

Περίληψη

Περίληψη Ο «Μπαμπούσιαρος» ή «Μπομπoσιάρης» είναι ένα αγερμικό δρώμενο του Δωδεκαημέρου που τελείται στις αρβανίτικες κοινότητες του Ρηγίου και του Νέου Χειμωνίου Έβρου, που προέρχονται από το Μεγάλο Ζαλούφι της τουρκικής Θράκης. Ωστόσο, παρότι κατάγονται από την ίδια κοινότητα τελούν το έθιμο έχοντας ορισμένες διαφοροποιήσεις και «αντιμάχονται» στο πλαίσιο του δίπολου «εμείς» και οι «άλλοι», θεωρώντας ότι το δικό τους δρώμενο είναι το «σωστότερο», σε σχέση με του άλλου οικισμού. Η παρούσα εργασία επιχειρεί να υπερβεί τη συμβατική περιγραφή του δρωμένου και να το προσεγγίσει μέσα από το θετικιστικό παράδειγμα της κυβερνητικής θεωρίας και το ερμηνευτικό παράδειγμα της ανθρωπολογίας. Ως εξής, η εργασία αυτή επιχειρεί μέσα από τη μελέτη του χορευτικού δρωμένου του «Μπαμπούσιαρου» ή «Μπομποσιάρη» των Αρβανιτών του βορείου Έβρου να προσεγγίσει το δρώμενο ως παράμετρο της συγκρότησης της τοπικής πολιτισμικής ταυτότητας, υπό τους όρους της Κοινωνικο-κυβερνητικής. Η συλλογή των εθνογραφικών δεδομένων έγινε με βάση την επιτόπια εθνογραφική μέθοδο. Η καταγραφή των χορευτικών μορφών του δρωμένου έγινε με το σημειογραφικό σύστημα του Laban, η ανάλυσή τους με τη μορφολογική μέθοδο και η σύγκριση τους με τη συγκριτική μέθοδο. Τέλος, η ερμηνεία των δεδομένων της έρευνας βασίστηκε στη θεωρητική οπτική της Κοινωνικο-κυβερνητικής, σύμφωνα με το μοντέλο ελέγχου ταυτότητας που προτείνει ο Burke. Από την ανάλυση των δεδομένων διαπιστώθηκε ότι, η συλλογική ταυτότητα των Αρβανιτών του βορείου Έβρου δεν κληρονομείται και δεν μένει σταθερή. Αντίθετα, διαμορφώνεται και αναδομείται μέσα από συνεχή δια δικασία αυτορρύθμισης και εσωτερικού ελέγχου κατά τη διαδικασία επικοινωνίας και αλληλόδρασης με τις «άλλες» ομάδες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.

https://www.researchgate.net/publication/344328630_The_construction_of_the_identity_and_the_cybernetic_tradition_of_communicationTautotike_kataskeue_kai_kybernetike_paradose_tes_epikoinonias

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ζωή Μήλιου

Γεννήθηκε στις Σέρρες με καταγωγή και από τη…

Μουσακάς

Ο μουσακάς είναι ίσως το μεγαλύτερο brand name…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.