24 Απριλίου 2020 , Αθήνα,
Το “Κozmopolit Müzik” εμπνευσμένο και εμπλουτισμένο με έννοιες που αντιλαμβάνεται όλος ο κόσμος, -και δη τα αστικά του κέντρα- μαρτυρά το μουσικό αλισβερίσι, που γινόταν σε πραγματικά σταυροδρόμια και λιμάνια, όπου διάφοροι πολιτισμοί ενώνονται και δημιουργούν έναν εξαιρετικά ενδιαφέροντα μουσικό πλούτο.
Η μίξη του εντόπιου παραδοσιακού με την Πολίτικη και Σμυρνέϊκη Μουσική Παράδοση στα αστικολαϊκά μουσικά κέντρα της εποχής και τα διάφορα μουσικά παντρέματα άλλων χωρών με το τοπικό στοιχείο, μαρτυρούν μια συνεχή δημιουργία συγκλονιστική σε μουσικές παραδόσεις που όλο και περισσότερο ταξιδεύουν, όπου υπάρχει λιμάνι
Μελωδίες αστικές, άλλες ανατολίτικου και ρεμπέτικου και άλλες ευρωπαϊκού κανταδόρικου ύφους έρχονται να αγκυροβολήσουν στα μεγαλύτερα Αστικά Λιμάνια της εποχής (Θεσσαλονίκης, Πειραιά, Κρήτης,Πρέβεζας ). Κατόπιν, διασχίζουν πόλεις και κωμοπόλεις όπου στη συνέχεια αφομοιώνονται και πολιτογραφούνται και παίζονται σε στέκια και καμπαρέ, εκεί όπου σύχναζε ο πολύς ο κόσμος για να ακούσει ή να γλεντήσει ή ακόμα και να ικανοποιήσει την αισθητική του.
Τα Τραγούδια μαρτυρούν και το γεωπολιτισμικό τους περιβάλλον. Ο “Αρχοντογιός, που παντρεύεται και παίρνει Προσφυγούλα” αποτελεί τη συμβολική απόδειξη της μουσικής αφομοίωσης του εκάστοτε ντόπιου με το προσφυγικό στοιχείο.
Οι Μουσικοί στην Ήπειρο στα Γιάννενα έβαλαν “Ιωνία” στο παίξιμό τους “η Γενοβέφα” το βροντοφωνάζει στα στέκια που συνάζονταν οι μουσικοί και ο κόσμος
Επίσης, το τραγούδι “Μια Βοσκοπούλα αγάπησα” που αγαπήθηκε και το λέμε κι εμείς και οι Σεφαραδίτες της Σαλονίκης φανερώνουν το αλισβερίσι αυτό…
Στην Κρήτη ο Μπαξεβανης κι ο Φουσταλιέρης και λοιποί τήρησαν αυτές τις αστικές μουσικές παραδόσεις παρουσιάζοντας τες με λύρα με μπουλγαρί
Το Σμυρνεϊκο Μινόρε, οι ευρωπαϊκοί κανταδόρικου ύφους οργανικοί σκοποί, οι ηχογραφήσεις στην Αμερική, τραγούδια σε μπολερό και βαλσάκια μαρτυρούν μια εποχή ρομαντική εκλεπτυσμένου και λεπτεπίλεπτου ήθους
Οι δεξιοτεχνικοί αμανέδες με τα σεβνταλίδικα δίστιχα, τα ρεμπέτικα η αστική αυτή μουσική εξελίχθηκε βάσει των προτιμήσεων της εποχής, που μαρτυρούν πως ο κόσμος αυτό που ήθελε επιλεκτικά να ακούσει πήγαινε και το άκουγε, όταν όλα αυτά ήρθαν στα καμπαρέ της Αθήνας και στα στέκια πολλών άλλων σημαντικών Πόλεων.
Γιατί όπως λέει και ένα λαικο τραγούδι
Άλλοι θέλανε Τσιτσάνη και άλλοι τον Αττίκ
Συνοδεύουν οι Μουσικοί:
Χρήστος Δαλιάνης στο Βιολί
Συκιώτης Θεοδόσης στο Λαούτο /
Συντροφεύει με το τραγούδι της η Χορωδία “Παραδοσιακοί Δρόμοι” του ομώνυμου Πολιτιστικού & Χορευτικού Συλλόγου Πατησίων / Παραδοσιακοί Δρόμοι
Τηλ. Επικ.: 21 1110 3595
Αφηγείται και Παρουσιάζει ο Δημοσιογράφος & Ρεπόρτερ Ραδιοφωνικών Ντοκυμαντερ κ. ΣΙΔΕΡΗΣ ΘΩΜΑΣ / Θωμάς Σίδερης (Thomas Sideris)
Που: Από Κοινού Θέατρο Ευπατριδών 4 – Τεχνόπολις Γκάζι
Τηλ. Επικ.: 211 405 72 49
Πότε: Παρασκευή 24 Απριλίου 2020
Είσοδος: 10 ευρώ (με εισιτήριο)