Ο «κ’νας» είναι γαμήλιο χορευτικό δρώμενο ιδιαίτερα διαδεδομένο στις κοινότητες του Έβρου με μαγικο-ιερουργικό περιεχόμενο. Σκοπός της εργασίας είναι η μελέτη του χορού στο γαμήλιο δρώμενο του «κ’να». Ειδικότερα, επιχειρείται η καταγραφή και η ανάλυση του χορού που συνοδεύει το δρώμενο, καθώς και η σύνδεση των ιδιαίτερων μορφικών χαρακτηριστικών του με τη συμβολική λειτουργία τους στο πλαίσιο της τελετουργικής διαδικασίας του δρωμένου. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν με την εθνογραφική μέθοδο. Η καταγραφή του χορού του «κ’να» έγινε με το σύστημα σημειογραφίας Laban, ενώ η ανάλυση της δομής και μορφής του με τη δομική-μορφολογική και τυπολογική μέθοδο. Η συμβολική του χορού του «κ’να» ερμηνεύτηκε στη βάση της Πυθαγόρειας αριθμοσοφίας και αριθμολογίας. Από την ανάλυση διαπιστώθηκε ότι ο χορός του «κ’να» διαθέτει συγκεκριμένα μορφικά χαρακτηριστικά με συμβολικό περιεχόμενο ως προς τη χρήση των αριθμών 2, 3 και 4, καθώς και ως προς το κυκλικό σχήμα, η παρουσία των οποίων δεν είναι τυχαία, εφόσον οι αριθμοί αυτοί και ο κύκλος ήδη από τα αρχαϊκά χρόνια συνδέονται με το ιερό, την τελετή και την ιερουργία. Συμπεραίνεται ότι ο χορός του «κ’να» με βάση τη συμβολική του δηλώνει την κάθαρση και την απομάκρυνση κάθε δαιμονικής επιρροής, προκειμένου να ευοδωθεί η τελετουργία και να πραγματωθεί στο ακέραιο το ζητούμενο.
Για να διαβάσετε το πλήρες κείμενο παρακαλώ πατήστε εδώ για να λάβετε το αρχείο pdf.
ΠΗΓΗ: Ελένη Φιλιππίδου