ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΘΑΝΑΣΗΣ ΛΑΚΚΑΣ

  • από

Συνεχίζουμε το κύκλο συνεντευξεων με έναν άνθρωπο που έχει διπλή ιδιότητα, ειναι χοροδιδάσκαλος αλλά και μουσικός. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού του Πανεπιστημίου Αθηνών. Ασχολείται πολλά χρόνια με την παράδοση, είχε σπουδαίους δασκάλους όπως τον Βασίλη Καρφή και έχει κάνει σημαντικές συνεργασίες στον χώρο τόσο ως δάσκαλος όσο και ως μουσικός. Σας καλωσορίζουμε σε ακόμα ενα κεφάλαιο συνεντευξεων Ποιός είναι ο Θανάσης Λάκκας.

            1.         Υπάρχει κάτι που θέλεις να κάνεις και δεν το έχεις κάνει ακόμα;

            Σε προσωπικό επίπεδο υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα που δεν έχω κάνει ακόμη και νιώθω ευτυχισμένος γι’ αυτό, είναι κίνητρα για δημιουργία… και δημιουργία σημαίνει ζωή!

            2.         Σε ποια χώρα θα ήθελες να ταξιδέψεις;

            Πρώτα από όλες τις χώρες θα ήθελα να ταξιδέψω σε όλα τα μέρη της Ελλάδος για να γνωρίσω αν είναι δυνατόν και το παραμικρό χωριό της. Στην ηπειρωτική Ελλάδα έχω κάνει αρκετά καλή δουλειά μπορώ να πω (έχουν παίξει ρόλο και οι υποχρεώσεις μου με τη μουσική)… στη νησιωτική θα μου πάρει λίγο χρόνο παραπάνω λόγω αντικειμενικής δυσκολίας στα ταξίδια με τη θάλασσα! Όσο για τις ξένες χώρες, ειλικρινά δεν έχω κάποια αγαπημένη… αν είχα την οικονομική δυνατότητα θα τις επισκεπτόμουν με αλφαβητική σειρά!

            3.         Αν μπορούσες, τι θα άλλαζες στην Ελλάδα;

            Νομίζω πως αν θα μπορούσα να αλλάξω μόνο ένα πράγμα, αυτό θα ήταν η γηγενής παραγωγή προϊόντων. Θεωρώ ότι πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε ως χώρα οφείλονται στο ότι δεν έχουμε βρει ακόμα τρόπους να στηρίζουμε ισχυρά την οικονομία μας… πιστεύω πως όλα τα υπόλοιπα θα ακολουθούσαν μετά μια υγιή πορεία!

            4.         Ποιά είναι τα τρία πρώτα πράγματα που κάνεις όταν ξυπνάς;

            Να ασχοληθώ με την προσωπική μου υγιεινή, να αφήσω τα παιδιά στο σχολείο και να πάω στο γυμναστήριο… αυτό είναι ένα τυπικό πρωινό της φετινής χρονιάς!

            5.         Ποιό είναι το τελευταίο πράγμα που κάνεις πριν κοιμηθείς;

            Να φιλήσω τα παιδιά μου που πάντα κοιμούνται όταν επιστρέφω τα βράδια!

            6.         Από πότε ξεκίνησε η ενεργή ενασχόληση σου με την παράδοση;

            Ενεργά ως δάσκαλος ξεκίνησα το 2000 όντας δευτεροετής φοιτητής και ως επαγγελματίας μουσικός το 2006.

            7.         Τι σε οδήγησε να ασχοληθείς με την παράδοση;

            Στο Τ.Ε.Φ.Α.Α. είχα την ευλογία να γνωρίσω τον κ. Καρφή, έναν άνθρωπο που με επηρέασε πάρα πολύ και με επιχειρήματα στην απόφαση μου να σταματήσω τον επαγγελματικό αθλητισμό (έπαιζα μπάσκετ στον Έσπερο Καλλιθέας Α’2 κατηγορία εκείνη την εποχή) και να ασχοληθώ εμπεριστατωμένα με τη διδασκαλία του ελληνικού παραδοσιακού χορού. Ήμουν τυχερός γιατί είχα ήδη βιωματικές εικόνες από την οικογένεια μου και είχα εικόνα αν μου αρέσει το αντικείμενο. Πιστεύω ότι όλοι κάπου είμαστε καλοί, το θέμα είναι να μας βοηθήσει ο Θεός να το ανακαλύψουμε… εμένα με βοήθησε να δω αυτά τα σημάδια και να ασχοληθώ με την τέχνη της διδακτικής τελικά!

            8.         Ποιόν συνάδελφό σου σέβεσαι πάρα πολύ;

            Σέβομαι όλους τους συναδέλφους που βγάζουν τίμια το ψωμί τους, ακόμη κι αν η δουλειά τους δεν με ικανοποιεί ορισμένες φορές… και αυτό προσπαθώ να κερδίσω κι εγώ για τον εαυτό μου, σεβασμό ακόμη κι αν κάποια στιγμή αυτό που παρουσιάζω δεν βρίσκει σύμφωνους κάποιους ανθρώπους! Όμως, θα ξεχώριζα τρία ονόματα λόγω περίσσιου θαυμασμού μου στο έργο τους όπως ο κ. Καρφής Βασίλης από τους παλιούς για όλα αυτά που έχει δώσει στον κλάδο μας και οι κ. Φούτζουλας Γιώργος – ο κ. Δημόπουλος Κωνσταντίνος – ο κ. Χαρίτων Χαριτωνίδης από τους νεότερους για όλα αυτά που πρόκειται να δώσουν στο προσεχές μέλλον.

            9.         Με ποια project  έχεις πιαστεί την παρούσα στιγμή;

            Αυτή την περίοδο είμαι σε στάδιο προετοιμασίας για την τελική μουσικοχορευτική παράσταση του Πολιτιστικού Συλλόγου «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΔΡΟΜΟΙ». Εύχομαι να πάνε όλα καλά με τη δύσκολη κατάσταση την οποία αντιμετωπίζουμε στην υγεία μας παγκοσμίως αυτές τις μέρες και να έρθουν οι λύσεις on time, ώστε να προλάβουμε όλοι να είμαστε έτοιμοι και να μη χρειαστεί να αναβάλουμε ή να ακυρώσουμε τις εκδηλώσεις μας.

            10.       Ποιά είναι τα σχέδια σου για το μέλλον σχετικά με το αντικείμενο σου;

            Ο στόχος, από την έναρξη της φετινής χρονιάς, είναι να παρακολουθήσω με επιτυχία ένα 6μηνο επιμορφωτικό σεμινάριο του Κ.Ε.Δ.Ι.Β.Ι.Μ. με θέμα «Σύγχρονες Προσεγγίσεις και Δημιουργικότητα στη Διδασκαλία του Ελληνικού Παραδοσιακού Χορού: Μορφολογική Μέθοδος». Σε αναμονή των εξελίξεων, προς το παρόν μελέτη στο σπίτι.

            10+1   Τι θα συμβούλευες κάποιον που ξεκινάει τώρα την ενασχόληση του με την παράδοση:

  • Υπομονή: η διδασκαλία του ελληνικού παραδοσιακού χορού δεν είναι διαδικασία ορισμένου χρόνου, αλλά ανήκει στην κατηγορία της δια βίου μάθησης.
  • Επιμονή: όλοι δεν έχουν την ίδια οπτικοακουστική αντίληψη και ίσως κάποιος χρειάζεται παραπάνω προσπάθεια.
  • Κατανόηση: ο δάσκαλος χρησιμοποιεί τη θεωρία ως εργαλείο για να απλοποιήσει το γνωστικό αντικείμενο, τα αποτελέσματα είναι πιο σύντομα και πιο ανώδυνα.
  • Μελέτη: το διαδίκτυο προσφέρει απλόχερα βίντεο, links, συγγράμματα, βιβλία, δημοσιεύσεις που μας δίνουν παραπάνω πληροφορίες  για να γνωρίσουμε καλύτερα τι χορεύουμε.
  • Σεμινάρια: πάντα υπάρχει κάποιος που είναι εξειδικευμένος σε μια περιοχή και με υπευθυνότητα μπορεί να περιγράψει τις υφολογικές λεπτομέρειες που απαιτούνται.
  • Μουσική: η σχέση κίνησης και χρόνου είναι πολύ σημαντική, γι’ αυτό πρέπει να εκπαιδεύσουμε τα αυτιά μας ώστε να καλλιεργείται συνεχώς ο ρυθμός με αποτέλεσμα την τελική έκφραση στο χορό.
  • Διατροφή: οι συστηματικές ώρες που αφιερώνουμε στα μαθήματα και οι ώρες μελέτης είναι πολύ περισσότερες και επίπονες από αυτές που χόρευαν οι παλιοί μια φορά το χρόνο στο πανηγύρι, συνεπώς πρέπει να διατηρούμαστε ενυδατωμένοι και να προσέχουμε να τρώμε τροφές που διατηρούν το σώμα μας υγιές.
  • Πανηγύρια: να μη χάνουμε την ευκαιρία να παρακολουθούμε ή και να συμμετέχουμε διακριτικά κάθε φορά που γλεντάνε οι ντόπιοι, γιατί αυτοί οι άνθρωποι είναι που θα μας μεταφέρουν την παράδοση όπως αυτοί τη βιώνουν και την αντιλαμβάνονται.
  • Συλλογικότητα: η παράδοση δεν είναι διαγωνισμός, η παράδοση έζησε γιατί διατηρήθηκε από όλους τους κακούς – μέτριους – καλούς χορευτές.
  • Τραγούδι: αν μάθει κάποιος έστω τους στίχους από το τραγούδι που χορεύει, όχι απαραίτητα να το τραγουδάει σωστά, τότε έχει κάνει ένα τεράστιο άλμα ως προς την κατανόηση ότι όλα δεν είναι ίδια παρόλο που μοιάζουν.
  • Αθλητικά παπούτσια: μην έρχεστε στο μάθημα με περιβολή που θα σας δυσκολέψει είτε στη διαδικασία εκμάθησης μιας κίνησης, είτε θα σας δημιουργήσει πρόβλημα υπέρχρησης χωρίς να το καταλάβετε.

Εκ της ομάδας συντακτών του Παρατηρητή της Παράδοσης ευχαριστούμε θερμά τον Θανάση Λάκκα που μας παραχώρησε την συνέντευξη και του ευχόμαστε καλή επιτυχία, υπομονή, επιμονή και καλή δύναμη στο τόσο σημαντικό έργο που επιτελεί.

Ετικέτες:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.