Ποια είναι η Yvonne Hunt

  • από

Πώς μια κάτοικος των Η.Π.Α. άφησε τα πάντα για να μάθει και εν συνεχεία να διδάξει Ελληνικούς χορούς. Η Yvonne Hunt μας μίλησε για τα πάντα εδώ στον Παρατηρητή της Παράδοσης. Ευχαριστούμε την Yvonne Hunt για ωραία συζήτηση και σας ευχόμαστε καλή τύχη στα επόμενα σας βήματα.

            1.         Εκτός από την παράδοση της Ελλάδας  με τι άλλο ασχολείστε; Έχετε κάποιο χόμπι;

                        Κάποτε κεντούσα αλλά δεν έχω πολύ καιρό εδώ και χρόνια. Διαβάζω διάφορα, κλπ.

            2.         Τι ξέρει ο μέσος κάτοικος των Η.Π.Α. για την Ελλάδα;

                        Tι να πω; Ιδέα δεν έχω.

            3.         Πότε και πώς ενώ ήσασταν στις Η.Π.Α. ακούσατε για πρώτη φορά για την Ελληνική Παράδοση;

                        Και από τους Ελληνοαμερικάνους αλλά πιο πολύ από τους Έλληνες ναυτικούς που έρχονταν στα μπουζούκια που είχαμε κάποτε εδώ στην πόλη μας.

            4.         Σίγουρα κάνει εντύπωση πώς κάποιος από την Αμερική, άφησε το σπίτι του, την οικογένεια του, τους φίλους κλπ για να εγκατασταθεί στην Ελλάδα και να ασχοληθεί με την Παράδοση. Πότε  και πώς ξεκίνησε η ενεργή ενασχόληση σας με την παράδοση; Τι σας οδήγησε να ασχοληθείτε με την παράδοση της Ελλάδας;

                        Από κορίτσι μου άρεσαν χορευτικά από άλλες χώρες – Ισπανία, Ρωσία, Γιουγκοσλαβία, κλπ. Διερωτόμουνα γιατί εμείς οι Αμερικάνοι δεν έχουμε τέτοιους ή όμοιους χορούς; (Δεν σκέφτηκα τότε για τους Ινδιάνους μας.) Ήθελα πολύ να πάω στην Ρουμανία και να μάθω Ρουμάνικους χορούς αλλά τότε ήταν κλειστή χώρα για τους Αμερικάνους. Αφού πολλοί Έλληνες ναυτικοί ερχόταν στο λιμάνι μας από τα καράβια, τους έβλεπα στα δύο μπουζούκια που είχαμε τότε να θέλουν χορούς από διάφορα μέρη της Ελλάδας και να παραγγέλλουν χορούς που οι οργανοπαίχτες (απ’ την Ελλάδα) δεν ήξεραν να παίζουν. Σιγά-σιγά έμαθα ότι υπάρχουν παραπάνω από τους 5-6 χορούς που οι έλληνες της πόλις μου χόρευαν.

            5.         Πόσο πολύ σας δυσκόλεψε η ποικιλομορφία των περιοχών της Ελλάδας στην εκτέλεση των καταγραφών και των ερευνών σας;

                        Δεν είχα πρόβλημα. Πάντοτε μάθαινα από τους ντόπιούς σε κάθε περιοχή

            6.         Ποιους Έλληνες παραδοσιακούς μουσικούς θαυμάζετε;

                        Πολλούς από διάφορες περιοχές. Πρώτα πρώτα, ο Καρακώστας Χρήστος από το Φλάμπουρο Σερρών. Μετά υπάρχουν πολλοί άλλοι στο ίδιο νομό–Α. Δράμαλής, Ζ. Χίντιος, Γ. Δολαπλής, Η. Σταμπουλής, κ.α. Άλλοι–Ν. Φιλιππίδης, και πάρα πολλοί άλλοι από την Ήπειρο και Θράκη μέχρι διάφορα νησιά.

            7.         Πόσο συχνά επισκέπτεστε την Ελλάδα;

                        Συνήθως δύο φορές του χρόνου. Τώρα–θα δούμε τι θα γίνει με τον ιό.

            8.         Την παρούσα στιγμή υπάρχει μια μεγάλη «ζήτηση» για την παράδοση. Γράφονται βιβλία, κυκλοφορούνε δίσκοι, ιδρύονται σύλλογοι, κλπ. Πιστεύετε ότι είναι μια μόδα που θα περάσει ή πάντα υπήρχε μια ζήτηση για την παράδοση και τώρα απλά εκφράζεται με διαφορετικό τρόπο;

                        Δεν υπήρχε πάντοτε. Όταν άρχισα εγώ τα χορευτικά ήταν λίγα – Στράτου, Λύκειον, και μερικά τοπικά χορευτικά. Στην Ακαδημία Αθηνών έκαναν πολύ έρευνα με το γάμο, και άλλα έθιμα αλλά σχεδόν τίποτα με το χορό. Όταν ρώτησα “γιατί” στον κ. Αικατερινίδη, απάντησε πως δεν πιστέψανε ότι είχε σημασία. Σήμερα είναι και “μόδα” και ευκαιρία για τα παιδιά να μάθουν κάτι και τοπικό και από άλλα μέρη.

            9.         Η παράδοση της Ελλάδας έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια; Η εικόνα δηλαδή στα γλέντια είναι ίδια σε σχέση με πριν 40 χρόνια;

                        Βέβαια έχει αλλάξει. Και οι δάσκαλοι και οι μαθητές θέλουν να παρουσιάζουν πράγματα που δεν είναι “δικά τους” χωρίς να μάθουν την παράδοση βαθιά.

            10.       Γιατί πιστεύεται ότι η παράδοση έχει σημαντικό ρόλο στη ζωή μας;

                        Η παράδοση είναι ταυτότητα. Μπορεί να μην έχει τόσο πολύ σημαντικό ρόλο τώρα όπως το παρελθόν.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ζωή Μήλιου

Γεννήθηκε στις Σέρρες με καταγωγή και από…

Μουσακάς

Ο μουσακάς είναι ίσως το μεγαλύτερο brand…

Ετικέτες:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.